Határöröknek készült a Tramp
Határöröknek készült a Tramp
Fotó megosztása:
A kombi is csak háromajtós volt
A kombi is csak háromajtós volt
Fotó megosztása:
2,7 millió készült ebből a generációból
2,7 millió készült ebből a generációból
Fotó megosztása:
1,1 VW motor az utolsó generációban
1,1 VW motor az utolsó generációban
Fotó megosztása:
Díszléces változat
Díszléces változat
Fotó megosztása:
1989-ben megújult a Trabant
1989-ben megújult a Trabant
Fotó megosztása:
A tuningolók is kedvelik
A tuningolók is kedvelik
Fotó megosztása:
1957-ben készült az első Trabant
1957-ben készült az első Trabant
Fotó megosztása:
Még rengeteg fut az utakon
Még rengeteg fut az utakon
Fotó megosztása:
További négy évig közlekedhetnek katalizátor nélkül a kétütemű járművek Magyarországon. Ez a szabályozás csak a 2004 júniusa előtt megvásárolt Trabant, Wartburg és Barkas modellekre lesz igaz. Aki most szeretne ilyen járművet venni, annak át kell alakíttatni a járművet.
Ez a könnyítés eddig is létezett, de 2008 januárjától megszűnt, így azokra is a 2005 júliusa óta élő szabályozás vonatkozott volna, azaz csak akkor kaphat zöldkártyát, ha szénhidrogén-kibocsátása megfelelő, ami csak katalizátorral elképzelhető.
Ám a Trabant-Wartburg Klub sikeres beadványával állítólag elérte, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a szigorítás bevezetését 2012. január 1-jéig eltolja. Jelenleg 50-100 ezer forintba kerülne ugyanis egy ilyen jellegű átalakítás, ami több, mint amennyit egy Trabant ér. A statisztikai hivatal adatai szerint Trabantból 80, Wartburgból 54 ezer van még forgalomban, a klub szerint azonban ezek közül sok nem is fut már.
„Mára körülbelül 50 ezer a kétütemű járművek száma, főként hobbisták használják, ők is inkább nyáron. Budapesten pedig már alig-alig látni” – mondta Muczán Gábor, a Trabant-Wartburg Klub munkatársa.