Egy éve mutatták be a Cadillac CTS új változatát, de a sportmodellre mostanáig kellett várni. A Detroit Autószalonon mutatják be az új CTS-V-t.

Egyedi spoilerei, így a mélyrenyúló lökhárítók és küszöbök is sokat sejtetőek, de az autó képességeiről igazán a motorháztető púpja, a power dome árulkodik. Az alatt ugyanis nem más, mint a nemrég leleplezett Corvette ZR-1 motorja lapul.

Amerikai ellenfél a BMW M5-nek 1
Amerikai ellenfél a BMW M5-nek 25


A 6,2 literes V8-as itt azonban nem teljes erejét vetheti be. A kompresszoros blokk a Corvette-ben mutatott 650 lóerővel szemben „csak” 550 lóerőt tud. Emellett a marketingesek munkájának köszönhetően nyomatékból is pont ugyanennyi, azaz 550 lábfont (750 Nm) indul a hátsó kerekek felé.
 
Kétféle hatfokozatú váltó közül választhat a megrendelő, a manuális mellett ugyanis egy kormányról kapcsolható duplakuplungos automatával is megrendelhető a sport-Caddy, amelynek nem titkoltan az a feladata, hogy konkurenst állítson a BMW M5-ösnek, amelyben 507 lóerő szabadul el.

Amerikai ellenfél a BMW M5-nek 26


Idézve egy gumigyártó reklámszlogenjét, „Mit ér az erő, ha nem uralod?”, a CTS-V-ben sem csak erő van. Ezért állítható keménységű futóművel és méretes Brembo féktárcsákkal vértezik fel a limuzint.

Teljesítményhez méltó a jármű utastere is. Masszív sportülések, nappabőrrel bevont sportkormány és esztétikus zongoralakk bevonat teszi látványossá a belsőt.