Szabó Gál András főszervező a Dakar lefújása után a magyar csapatoknak felajánlotta a részvételt, de a profik mind visszautasították a lehetőséget. Elképzelhető azonban, hogy két szlovák csapat, valamint Kiss Sándorék szervizkamionos csapata elindul a 3. Budapest-Bamakón. Eddig még egyikük sem jelezte végleges részvételi szándékát, de ha január 15-ig megteszik ahhoz, akkor a spanyolországi Almeriában csatlakozhatnak a mezőnyhöz.
„A mi versenyünk nem kapott terrorfenyegetést, Mauritániában béke van, a karhatalmi erők urai a helyzetnek. A helyi hatóságok ismét arról tájékoztattak, hogy tudnak az útvonalunkról, és bár senki testi épségét nem tudják garantálni, megerősítik a védelmet. Sőt, az első mauritániai táborhelyen Nouadibou rendőrfőnöke fogad majd bennünket, és tolmácsok segítségével személyesen ad tájékoztatást az aktuális biztonsági helyzetről” – mondta el Szabó Gál.
A Dakar elmaradása mögött a Budapest-Bamako főszervezője a nyilvánosságra hozottól eltérő okokat sejt:
„A verseny lefújásának valójában nem a terrorfenyegetettség volt az oka, hanem valami más lapul mögötte, olyan dolog, amit lehet, hogy soha sem fogunk pontosan megtudni. Elképzelhető, hogy a francia és a mauritániai kormány, vagy a Dakar Team és a benzinszállító cég közötti ellentét feszül a háttérben.”
Szabó Gál Szalay Balázs azon kijelentésére is reagált, hogy a Bamako csak egy túra:
„Olyan ez, mintha egy olimpiát hasonlítanánk össze egy falusi kispályás bajnoksággal, de egy biztos: a Bamako sokkal megterhelőbb a versenyzőknek, mint a Dakar. Itt nem elkülönített táborban laknak a versenyzők és nem Párizsból helikopterrel hozzák nekik az ennivalót, hanem minden résztvevőnek magának kell gondoskodnia az élelemről és a szállásról. Miközben Dakar a gyorsaságról, a Bamako a túlélésről szól.”
Az idei, harmadik Budapest-Bamako 16 napos lesz, 8760 km-es távja nyolc Magyarországon, Ausztrián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón és Mauritánián keresztül vezet Maliba. A ralin verseny- és túrakategóriában vehetnek részt az indulók. A helyezéseket a tájékozódási, helyzetfelismerési és egyéb feladatok teljesítése alapján döntik el. Idén buszok is rajthoz állnak: a BKV egy Volvo buszt, míg egy magáncsapat egy régi csuklós Ikaruszt indít el. Lesz a mezőnyben Polski Fiat, Dacia, egy 47 éves Velorex és egy fagylaltoskocsi is.
A verseny résztvevői összesen félmillió euró értékű adományt nyújtanak át azon afrikai országok lakóinak, ahol áthaladnak.
Forrás: MTI