Mióta a Volkswagen bemutatta a DSG váltót, a többi neves autógyártó is azon dolgozik, hogy neki is legyen a BorgWarner specialistával kitalált megoldáshoz hasonló váltója. A Volvo a jövőben a C30, S40 és V50 modelljeihez elérhetővé tesz egy hasonló nyomatékváltót.
Egyelőre a 136 lóerős 2,0 literes turbódízel motorhoz társítható a Powershift elnevezésű szerkezet, de később vélhetően bővül majd a kör, miután a kis dízelnek 320 Nm a maximális nyomatéka a váltó viszont 450 newtonméterig használható. A Getrag által tervezett váltó hasonlóan a DSG-hez két tengelyen osztja el a fokozatokat, az egyiken vannak az 1,3,5 és hátrameneti fokozatok, míg a másikon a „páros” fogaskerekek kapnak helyet. Ezekhez a tengelyekhez tartozik egy-egy kuplung.
Így mialatt már egyes fokozatban vagyunk a váltó bekészítheti a kettest és szinte azonnal képes kapcsolni azt. Ezzel pedig jelentősen csökken a váltások közötti idő. Ám nemcsak finomabb és gyorsabb váltást eredményez a duplakuplungos megoldás, de a Volvo 8 százalékkal alacsonyabb fogyasztást is mért, szemben egy hagyományos automatával.
Amellett persze, hogy automataváltóként üzemel, a Powershift kézzel is kapcsolható, csak épp a kuplungpedált nem kell lenyomni. Nemcsak a Volvo, de anyacége a Ford is használja majd a váltót.
A Ford Focus bemutatóján Markus Wiegel a Focus program főmérnöke elárulta a vezess.hu-nak, az új váltót úgy hangolják majd, hogy a motor minél többet dolgozzon nyomatékból és kevesebbet váltson vissza, mint a DSG. Ezzel a váltót érő terhelést akarják csökkenteni.