Ahogy korábban már megállapítottuk, a Mitsubishi Lancer Evo X nem más, mint egy utcai versenyautó. Ám most elkészült az igazi utcai sport-Lancer, a Ralliart. Persze ez túlzás, de közel áll az igazsághoz. A cél egyértelmű: a legnagyobb konkurens Subarunak akarnak megfelelő ellenfelet állítani, ugyanis a WRX STi mellett ott létezik egy szimplább WRX-modell is.
A Mitsubishi versenyautóinak építésével foglalkozó részleg nevével fémjelezett Lancer ugyanazt a motort kapja, mint az Evo X, ám a 2,0 literes turbós blokk itt csak 240 lóerős Evo X: 295 Le), míg legnagyobb nyomatéka 343 (Evo X: 422 Nm) newtonméter.
Nincs különbség viszont a hajtásban, tehát nem kell lemondani az aktív központi differenciálműről sem, így a vezető itt is választhatja a talajviszonynak megfelelő nyomatékelosztást. Sőt a Mitsubishi vadiúj duplakuplungos váltója is a csomag része.
Bár az egyedi lökhárítókkal és spoilerekkel felruházott Lancert a Detroiti Autószalonon mutatták be, az autó Európában is forgalomba kerül. Nálunk valószínűleg év végétől lesz kapható.