Az R. L. Polk német kutatócég azt jósolja, hogy az évtized végére közel egymilliárd autó lesz a földön. Ám a fejlődés 2010-ben sem áll meg, sőt 2015-re ennél 20 százalékkal több kocsi közlekedik majd.
Mialatt az USA-ban (2007 +8%) és Nyugat-Európában lelassul a növekedés, Kelet-Európában jelentősen, Ázsiában ugrásszerűen nő (+43%) a járművek száma. Ehhez hozzájárul az olcsó autók megjelenése. A múlt héten mutatta be a Tata a világ legolcsóbb autóját, a Nanót, amelyből a tervek szerint évi egymilliót adnak majd el. A jövőben számos új, ehhez hasonló modell jelenik meg a piacon, amelyeknek hatalmas vásárlóközönsége lehet.
Miután a hatalmas kínai és indiai piacok jelentős bevétellel kecsegtetnek, megváltozhat egyes autógyártók hozzáállása is. Azaz tervezéskor nem a nyugati országok igényei dominálnak majd.