Miután a hét elején már kiszivárgott, most hivatalosan is megjelent a BMW M3 harmadik variánsa, a Cabriolet, amely hasonlóan a Coupéhoz, már a negyedik generációnál tart. A Limousine-ból csak a második sorozat készül.
Míg a 20 évvel ezelőtt bemutatott első, illetve az azt követők is vászontetőt kaptak, az új M3 kabrió utasait már háromrészes fémtető védi rossz idő esetén. 22 másodpercig tart a tető nyitása-zárása, amit nemcsak az utastérben elhelyezett gomb megnyomásával tehetünk meg, de a távirányítóval is.
Attól függően, hogy a tető nyitva vagy csukva van-e, 210, illetve 350 literes a négyszemélyes jármű csomagtartója. Külsőleg a harmadik M3-ast is egyedi spoilerekkel vértezték fel, és nem hiányzik az alumínium motorháztető sem a Powerdome domborulattal a közepén.
Ahogy a többi új M3-as, úgy a kabrió is az M GmbH fantasztikus V8-as motorját kapja. Az új erőforrás csupán 202 kilogramm, azaz 15 kilogrammal könnyebb, mint a korábbi hathengeres. A versenytechnikát magában hordozó blokk legnagyobb teljesítménye 420 lóerő, míg a csúcsnyomaték 400 newtonméter.
Miután az új M3-as zárt változatai sem éppen könnyű testűek, így nem meglepő, hogy a kabrió 1810 kilogrammot nyom. A hatfokozatú manuális váltóval szerelt modell így a testvéreinél lassabban, 5,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. Végsebességben nincs különbség, ez is nagyon gyors, de az elektronika itt sem enged 250 km/óránál többet.