Két héttel a Dakar-rali lefújása után a rutinos induló, Kiss Sándor már a jövőre készül. „Nincs olyan versenyző, csapat, akit ne érintett volna súlyosan a verseny lemondása, de nem lehetett mit tenni, elfogadtuk” – mondta Kiss, aki hozzáteszi, biztosan nyomós oka volt, hogy rendezők vállalták a rendezvény lemondását.

Kiss, miután rengeteg munkát, töménytelen pénzt ölt a verseny előkészítésébe, természetesen versenyezni akart, de nem kockáztatta volna a társai, a technika épségét, ha annak biztonságára semmilyen garancia nincs.

Már elkészítettek egy költségvetést, hogy mekkora veszteség érte a csapatot, de a végső összeg a verseny rendezőjétől kapott visszatérítésektől függ. A kár várhatóan tízmilliós nagyságrendű lesz.

A Dakar után is van élet 1
A Dakar után is van élet 7


„A kétezres évek elejétől azért kezdtünk el ralizni, hogy eljussunk a Dakarra, amit ebben a sportágban az elmúlt években véghezvittünk, mind-mind e cél érdekében történt. Amikor elkezdtük, 10 dakaros indulást terveztem, amiből még jó néhány hátravan, és annak idején még szó sem volt róla, hogy Magyarországról induljon a Dakar, amit semmiképpen sem akarok kihagyni!”

A csapat jövője jelentősen függ attól, hogy lesz-e és milyen Dakar jövőre, hiszen ez a legfontosabb versenyük. A jövőben ezért elsősorban olyan versenyeken állnak rajthoz, ami a dakaros szereplésüket segíti elő. Ha azonban vége a Dakarnak, akkor másfelé fejlődhet a csapat.

” Ha már tudjuk, hogy hogyan folytatódik a show, tudni fogjuk, merre kell vennünk az irányt. Az élet nem áll meg, hiszen a Dakartól függetlenül zajlanak a világban terepraliversenyek és bajnokságok. A mögöttünk álló évek alatt rengeteg tudás és tapasztalat gyűlt össze, így a jövőben sokkal hangsúlyosabb szerepet kap a fejlesztés és az ügyfélprogramunk. A versenyjárművek fejlesztése, építése és üzemeltetése nagy kihívás ” – tette hozzá Kiss.