Bár az első igazi kihívó még meg sem jelent a piacon, a Mercedes-Benz már a CLS felújítását is elvégezte. Sok minden nem változott, de a frissebb külső mellett egy új alapmotor is bekerült a négyajtós kupé kínálatába.

Elöl a sportosabb új hűtőmaszkról azonosítható a 2008-as CLS, hiszen a korábbi négy helyett kettő markáns keresztrúd díszíti azt. Emellett a hűtőnyílások rácsozása is markánsabb lett, most már kifejezetten látványelem.

Az elegancia megmaradt
Új a kormány, a minőség régi

Új a kormány, a minőség régi

Új a kormány, a minőség régi


Ugorhatunk is a CLS farához, ahol a lámpa immár összes funkciójában – irányjelző, helyzetjelző fék – LED-ek világítanak. A kissé átformált lökhárító alatt az ovális helyett a kipufogóvégek már trapéz formájúak. Ezenkívül érdemes még megjegyezni a LED-es irányjelzővel szerelt, 32 százalékkal megnövel visszapillantókat és az új felniket.

Az utastérbe új, háromküllős kormánykerék került és változtattak a műszeregységen is. A kényelmes utazáshoz pedig a továbbfejlesztett navigációs, szórakoztató elektronika is hozzájárul. Az MP3-as formátumot is lejátssza a hifi, miközben a telefonokat is képes kihangosítani Bluetooth-kapcsolaton keresztül.

4,5 másodperc alatt százon van

4,5 másodperc alatt százon van

4,5 másodperc alatt százon van


A jövőben már 280-as jelzéssel is készülhet CLS. A 3,0 literes V6-os benzines 231 lóerőt teljesít, amivel még épp elég dinamikát ad az elegáns limuzinnak. 7, 7 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, végsebessége pedig 245 km/óra, az átlagfogyasztása 10 liter alatt tartható.

Továbbra is a CLS 63 AMG marad a csúcsmodell, ami igazi erőgép. A V8-as 514 lóereje sportkocsikat megszégyenítő vehemenciával mozgatja a CLS-t. Az említettek mellett további két benzines (350 CGI és 500) illetve egy dízel (320 CDI) variánsa van a stuttgarti modellnek. Mindegyik modellhez a hétfokozatú automataváltó tartozik, amit a kormány mögötti fülekkel kézzel is lehet kapcsolgatni.