Az önkormányzatok és a közútkezelők erre szakosodott vállalkozásokat is megbízhatnak. Ez esetben a cégek közreműködői díját a szabálysértési bírságból vonják le – tudta meg a Népszabadság. Mindez pedig azt jelentheti, hogy a cél nemcsak a közúti közlekedés biztonságának javítása lesz a jövőben, de a minél több gyorshajtó lefülelése is, a nagyobb haszon érdekében.
A potenciális befektetők a törvény kihirdetése után meg is rohanták az ORFK-t, annak ellenére, hogy ma még nem lehet tudni, mekkora összeget kapnak majd a közreműködők egy-egy közlekedési szabálysértés dokumentálásáért.
„Óriási az érdeklődés” – ismerte el Komáromi Endre ezredes, majd hozzátette, a rendőrség nem tárgyal befektetőkkel, akiknek az önkormányzatokat és a közútkezelőket kell megkeresniük.
A cégeknek a tervek szerint olyan speciális eszközökkel kell rögzíteniük a szabálysértéseket, amelyek nemcsak az esetet képesek dokumentálni, hanem azt is, hogy hol és mikor követték azt el. Ilyen berendezései még a rendőrségnek sincsenek, de 2011-ig meg kell felelniük ezeknek a követelményeknek.
A szabálysértések dokumentálására szakosodott vállalkozásokkal szemben támasztott technikai elvárásokat még Brüsszelnek is jóvá kell hagynia. Ez három-négy hónap is lehet – feltéve, hogy a már beterjesztett javaslatot elfogadják. Így várhatóan akár hónapokat is késhet a májustól beígért szigor az utakon, még akkor is, ha Brüsszel „postafordultával” adja áldását a feltételekre.
Forrás: Népszabadság