Ahelyett, hogy titkolózna, egyre több részletet szivárogtat ki a Porsche négyajtós kupéjáról, a Panameráról. Már másfél éve is szinte leplezetlenül tesztelték, de azt is tudjuk, hogy hibrid motor is bekerül a választékba.
A 2009-ben piacra kerülő Panamera a legújabb információk szerint közel öt méter hosszú lesz, amihez impozáns kétméteres szélesség társul majd. Ennek megfelelően 1,8 tonnás tömeget nyom majd az alapváltozat, míg a Turbo, illetve a hibrid modellek a 2 tonnánál is nehezebbek lesznek. A négyüléses, kényelmes utastér mögött előreláthatólag körülbelül 450 literes csomagtartót alakítanak ki, a motor elöl lesz.
Kezdetben 4,8 literes V8-as blokkal indul a gyártás, melynek 405 lóerős teljesítménye hozza a porschés dinamikát. Ám a motor turbófeltöltős kivitele is bevetésre kerül, amely 520 lóerőt teljesít, így semmi akadálya nem lesz, hogy az autó elérje a 300 km/órás tempót.
Ezek a változatok összkerékhajtást kapnak, a gyengébb V8-as hatsebességes manuális váltója némi pluszpénzért lecserélhető lesz a Turbóban széria hétfokozatú duplakuplungos váltóra. 2010-ben érkezik majd a csupán hátsókerék-hajtású V6-os változat. Az Alap Panamera sem lesz rossz, hiszen a Volkswagentől származó 3,6 literes motor teljesítménye eléri a 300 lóerőt.
Várhatóan 80 ezer eurós (21 millió forint) áron induló alapváltozat motorjához kapcsolódik majd egy 110 lóerős elektromotor a hibrid kivitelben, amely beéri majd kilencliteres átlagfogyasztással is. Ám a hibridre legalább 2011-ig kell majd várni. Továbbra is a tervek között szerepel a világ leggyorsabb négyajtósának megalkotása, de hogy a Porsche Carrera GT 700 lóerőre izmosított motorjával szerelt gép mikorra készül el, nem tudni.
Mintegy ezer fővel növeli majd munkásainak számát a Porsche az új autó gyártásának beindítása nyomán. Komoly terveket sző a Panamerával a cég, évi 30 ezer autó eladása a cél.