Állj oda és várj, amíg apu nyomja a gombot!

A Fiat 500-ast is fehérben muatatták be

A Fiat 500-ast is fehérben muatatták be

Iparági szakértők szerint az autópiac is követi a divatot, és egyre több fehér autó talál majd gazdára a jövőben. A fehér szín a kilencvenes évek óta leginkább a céges flottaautókhoz kapcsolódott, de az olyan termékek, mint az iPod vagy például a Nintendo Wii hatalmas sikere újra divatossá tették azt, ez pedig az autóiparban is éreztetni fogja hatását.

A német vegyipari óriás, a BASF után most egy másik nagy autóipari festékbeszállító, DuPont is megerősíti a közelgő változást. A DuPont több mint 50 éve követi az ízlések változását, mostani tanulmányuk szerint a közeljövőben a fehér és a gyöngyház árnyalatok lesznek a nyerők.

„A vásárlóink az egyedi árnyalatokat keresik. A fehér és a gyöngyházszín növekvő népszerűsége, az ezüst régóta tartó uralmának végét jelezheti” – állítja a DuPont marketingért felelős vezetője.

Az amerikai Pantone Color Institute vezetője, Leatrice Eiseman, aki könyvet is írt a színek jelentéséről és üzenetéről, egyetért a trend változásával:

„Nem lep meg minket a fehér és a gyöngyházszín térnyerése a DuPontnál. A fehér szín egy divatnyilatkozat, ahogy az autó is az, a vásárlói preferenciák pedig egybeesnek.”

A fehér szín népszerűsége leggyorsabban az USA-ban, Mexikóban és Japánban nő, de már az európai ezüst-trendet sem követő Egyesült Királyságban – náluk a kék a kedvenc – is növekvő színben adnak el ilyen autókat.

„A fehér lehet az új ezüst, legalábbis ami az autók divatszíneit illeti. A vásárlók egyre inkább olyan autót keresnek, amely kilóg az ezüst-szürke tömegből, felkelti a figyelmet” – mondja a SEAT brit értékesítési vezetője.