Lotus Sport Exige - Borzasztó, pokoli, fantasztikus...
Lotus Sport Exige - Borzasztó, pokoli, fantasztikus...
Fotó megosztása:
Az utastérbe bukócső, versenyülés és poroltó került, a motor gombnyomásra éled
Az utastérbe bukócső, versenyülés és poroltó került, a motor gombnyomásra éled
Fotó megosztása:
3.0 V6-os motor lapul a Sport Exige karosszériája alatt, 405 lóerő párosul 850 kilogrammal, azaz 2,1 kilogrammra jut egy lóerő. Az eredmény fantasztikus gyorsulás
3.0 V6-os motor lapul a Sport Exige karosszériája alatt, 405 lóerő párosul 850 kilogrammal, azaz 2,1 kilogrammra jut egy lóerő. Az eredmény fantasztikus gyorsulás
Fotó megosztása:
35 centiméterrel lett hosszabb és tíz centivel szélesebb a szénszálas anyagból készített új karosszéria. ami nagyobb leszorítóerőt termel
35 centiméterrel lett hosszabb és tíz centivel szélesebb a szénszálas anyagból készített új karosszéria. ami nagyobb leszorítóerőt termel
Fotó megosztása:
Jubileumi darab
Jubileumi darab
Fotó megosztása:
Jubileumi darab
A Lotus hetheli gyárát 1967-ben nyitotta meg. Az egyik „legbritebb” sportautógyártó a 40 éves évfordulónak állít emléket egy korlátozott példányszámú autóval, az Exige Sprinttel.
Az új autó nem csak az évforduló előtt tiszteleg, ugyanis az Exige Sprintet – pontosabban annak külsejét – az 1971-73 között Elan Sprintről mintázták. Az Exige Sprintet az alapmodellhez képest új sportcsomaggal dobják piacra, a fényezés pedig a már említett Elan Sprinttől származik – az autó három színű festést kap: alul fehér, felül pedig kék vagy sárga, arany sávval elválasztva, amelybe a modell nevét is beleírták.
Az Exige Sprint az alapmodellel megegyező teljesítményre képes, azaz nulláról százra 4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 235 km/óra.
Az exkluzív jubileumi autóból összesen – az évfordulónak megfelelően – 40 darabot dobnak piacra,ára pedig kis híján 15 millió forintnak megfelelő angol font.