Jelenleg már kétfajta a DSG-váltója van a Volkswagennek. A korábban bemutatott hatfokozatú mellett ugyanis nemrég megjelent egy hétfokozatú is. Míg előbbi a nagyobb nyomatékkal rendelkező motorokhoz jó, addig az utóbbi a gyengébb 1,4-es TSI-vel és az 1,9-es TDI-vel párosítható.
Metzner elárulta, hogy 2009-re a Passattal bezárólag az összes modellnél lecserélik az automatákat. Hosszú távon azonban a felsőkategóriás modellek is csak manuális vagy DSG-váltóval lesznek elérhetők.
A Volkswagen volt az első autógyártó, amely szériaautóban bemutatta duplakuplungos váltóját, a DSG-t. Ebben a páratlan és páros fokozatok a hagyományos váltókkal szemben nem egy, hanem két tengelyen vannak, amikhez egy-egy külön kuplung is tartozik. Ezzel a megoldással sokkal rövidebb lett a kapcsolási idő. A DSG-nél a vezetőnek nem kell kuplungolnia, tehát lényegében automata, de ha akarja, váltogathat, ilyenkor a normál automatákhoz képest sokkal gyorsabban kapcsol a rendszer. Az ötlet a többi autógyártónak is tetszik, a BMW, a Ford és a Volvo is bemutatta már saját duplakuplungos váltóját.