A továbbra is megrendelhető 1,9-es motorok mellett a jövőben 1,6-os dízel is lesz az új Fiat Bravóban. Az új motor kétféle kivitelben készül majd, a gyengébb 105, az erősebb 120 lóerős teljesítménnyel. Maximális nyomatékuk 290 illetve 300 newtonméter, amit már 1500-as fordulatszámnál elér a motor, ami kifejezetten előnyös városban. A motorokhoz hatfokozatú manuális váltó tartozik.

Vigyázat, megyek!
Erősebb és takarékosabb a 120 lóerős 1,6-os az 1,9 MultiJetnél

Erősebb és takarékosabb a 120 lóerős 1,6-os az 1,9 MultiJetnél

290 illetve 300 Nm a maximális nyomaték


Bár hengerűrtartalmában kisebb, de ha az új 1,6-ost 120 lovast összevetjük a vevők 55 százaléka által választott 1,9-es 120 lovassal, csak előnyöket látunk. A forgatónyomatéka 25 százalékkal magasabb, a fogyasztása 8 százalékkal kisebb. Gyorsulásban ugyanúgy 10,5 másodpercet tud mindkét motorral a Bravo, ám dinamikában sokkal jobb az 1,6-os. 80-ról 120-ig gyorsítva ötödikben 4 másodperccel jobb időt tud az új blokk.

Ám nemcsak teljesítményében, de károsanyag-kibocsátásában is versenyképes a Fiat új motorja. Ez ugyanis az első a kategóriájában, amely teljesíti az Euro 5-ös normát illetve a szénhidrogén- és a nitrogén-oxid-kibocsátása a legalacsonyabb.

Az új dízelmotorokkal a Bravo februártól lesz megrendelhető Magyarországon.