Hamarosan lezárul egy korszak. A Mercedes ugyanis úgy döntött, a jövőben már nem törekednek arra, hogy mindenkinél erősebb motorok kerüljenek autóikba, a hangsúly ezentúl a teljesítmény megtartása mellett az alacsonyabb fogyasztáson és károsanyag-kibocsátáson lesz.

Továbbra is lesznek akár 600 lóerős AMG modellek is, de a cél minőség, a kezelhetőség és a további jellemzők javítása lesz. Sőt, a legújabb hírek szerint a vezetőség belegyezett, hogy a sportrészleg dízel-, illetve hibridmotorokkal is felszerelje az autóit, új utat nyitva ezáltal. Korábban is próbálkoztak ezzel, de a 2002-ben bemutatott C30 AMG CDI csúfos bukás volt.

Ez még benzines
Vége a teljesítmény hajhászásnak

Vége a teljesítmény hajhászásnak

Vége a teljesítmény hajhászásnak


Miután azonban az Audi nemrég bemutatta az R8 sportkocsi dízelmotoros koncepcióját  – amely minden bizonnyal sorozatgyártásba kerül – és a vevők jól fogadták, szinte semmi akadálya egy újabb dízel AMG-nek sem. Sőt, a Ferrari is elindította „zöld programját” miután leleplezte bietanollal is működő modelljét.

A közeljövőben számos AMG-modell esik át kisebb ráncfelvarráson, így a CLS, az SL és M modellek is megújulnak – közülük kerülhet majd ki az első dízelmotoros AMG. Ne feledjük, a Mercedes V8-as dízele 730 newtonmétere nyomatékkal bír, ami több, mint sok.

A C 30 CDI AMG-ről:

A C 30 CDI nem kellett a vevőknek

A C 30 CDI nem kellett a vevőknek

A C 30 CDI nem kellett a vevőknek


2002-től a C osztály minden karosszériaváltozatához rendelhető volt az AMG első dízel erőforrása, a sorozatgyártásban 197 lóerős motor a sportváltozatban 231 lóerőt tudott. Ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsította 100-ra az autót. Figyelemre méltó az 540 newtonméteres forgatónyomaték, amely már 2000-es főtengelyfordulatnál a vezető rendelkezésére állt. Mindamellett, hogy az autó akár 250 km/órával képes volt haladni, az átlagfogyasztása 7,6 liter volt.