2002-ben elképedtünk, amikor Uwe Gemballa és csapata elkészítette a GTR 750 EVO-t, a Porsche 911-ből épített 750 lovas szörnyeteget. A fejlődés nem állt meg, itt a GTR 800 EVO-R. A név viszont csalóka, ugyanis a korábbiakkal ellentétben a hármas szám nem teljesítményt jelöl.
Persze nem arról van szó, hogy nagyot akarnak mondani, sokkal inkább szerények. Ez a Porsche ugyanis 850 lóerős. Nyomatékért sem kell máshova menni, akad abból bőven, úgy 935 newtonméternyi. Még szerencse, hogy nemcsak a hátsó, de mind a négy kerékre juttat belőle a hajtás. Ahhoz, hogy az eredeti 480 lóerős teljesítményt ennyivel megtoldják, komplett átépítés kellett, mialatt a hengerűrtartalmat is megtoldották, most 3800-as.
Egyelőre csak sejteni lehet, mit is tudhat a gép, de mi 3,2 másodperc körüli sprintidőt és 350 km/órás végsebességet képzelünk az autó mellé. Ám elnézve a karosszéria új spoilereit – ahogy a többi Gemballa-modell -, ez is inkább arra született, hogy kanyarokkal színesített versenypályán legyen igazán gyors, sem mint egyenesben. Egy ilyen kihívásra az állítható magasságú és keménységű futómű sem mondana nemet.
A gyári kuplung, a fékrendszer mind dobozba került, helyükre a teljesítményhez jobban illő elemeket szereltek be. A felnik ugyan 19 colosak, de a széles abroncsok miatt csak a sárvédőívek kiszélesítése után fértek be.