A fekvőrendőr nem pihen
A fekvőrendőr nem pihen
Fotó megosztása:
Alig fél centi maradt a kocsi orra és az aszfalt között
Alig fél centi maradt a kocsi orra és az aszfalt között
Fotó megosztása:
Ez bizonyult a legkíméletesebbnek...
Ez bizonyult a legkíméletesebbnek...
Fotó megosztása:
... közeli rokona pedig a legvérszomjasabbnak
... közeli rokona pedig a legvérszomjasabbnak
Fotó megosztása:
Nagyobb bajt okozhat, mint a fekvőrendőr
Nagyobb bajt okozhat, mint a fekvőrendőr
Fotó megosztása:
A vadászó fekvőrendőr felveszi környezete színét
A vadászó fekvőrendőr felveszi környezete színét
Fotó megosztása:
Kisebb kerék, nagyobb koppanás
Kisebb kerék, nagyobb koppanás
Fotó megosztása:
Kockakőből sem az igazi
Kockakőből sem az igazi
Fotó megosztása:
Ugrás
Ugrás
Fotó megosztása:
Max. 30!
Max. 30!
Fotó megosztása:
SZép, hosszú darab
SZép, hosszú darab
Fotó megosztása:
Egy nagyobb autó is elfér rajta
Egy nagyobb autó is elfér rajta
Fotó megosztása:
Ezt gyorsan vitték át
Ezt gyorsan vitték át
Fotó megosztása:
Többet eszik miattuk az autó
Többet eszik miattuk az autó
Fotó megosztása:
MEgemelt járda
MEgemelt járda
Fotó megosztása:
Iskolák környékén gyakori
Iskolák környékén gyakori
Fotó megosztása:
Lakóövezet határában
Lakóövezet határában
Fotó megosztása:
Többet eszik miattuk az autó
A brit autóklub (AA) nemrég elvégzett kísérlete után azt találta, hogy a sebességek kordában tartására alkalmazott ún.
fekvőrendőrök nagyon rossz szolgálatot tesznek a környezetvédelem szempontjából.
Az AA által egy tesztpályán elvégzett kísérletben egy állandó 50 km/órás sebességnél 100 kilométerenként 4,8 litert fogyasztó autó a fekvőrendőröknél lassítva, majd újra gyorsítva megdöbbentő fogyasztásnövekedést mutatott: az érték közel duplájára, 9,1 l/100 km-re ugrott, a szén-dioxid-kibocsátás pedig ennek megfelelően emelkedett.
Az eredmények egybeesnek a brit közlekedési kutatóintézet által végzett vizsgálattal – ott a tesztek során azt tapasztalták, hogy a szén-monoxid-kibocsátás 82 százalékkal, a nitrogén-oxid pedig 37 százalékkal emelkedett.
Az AA kísérlete során arra is fény derült, hogy a 30 mérföld/órás (nagyjából 50 km/óra) helyett alkalmazott 20 mérföld/órás (nagyjából 30 km/óra) sebességkorlátozás az autók fogyasztását mintegy 10 százalékkal növeli meg.
Hogy mennyire valós probléma ez, azaz, hogy naponta mennyit autózunk harminccal, fekvőrendőrökön keresztül, azt döntse el mindenki maga.