Eredetileg 2001-ben mutatták be a Mercedes C-osztály háromajtós változatát a C Sportcoupét, így 2008-ban akár egy teljesen új modell is következhetne. Ám a stuttgarti gyártó egy jelentősebb ráncfelvarrással tartja piacon az immár 320 ezer darabban eladott modellt.

Az immár CLC néven futó jármű megörökölte a C-osztály dinamikus frontrészét, így a korábbi ovális fényszórók helyett szögletes formájú lámpát találunk elöl, ennek megfelelően megváltozott a motorháztető, a hűtőmaszk és a lökhárító is.

C-Merci három ajtóval 1
C-Merci három ajtóval 27


Hátul is új – ívelt helyett szögletes – világítótesteket alkalmaznak és újdonság a méteres LED-sor a csomagtérajtóban, amely fékezéskor villan fel. Tolatni minden bizonnyal nehezebb lesz az új modellel, miután a csomagtérajtó korábbi átlátszó plexirészét „befalazták”. Kérhető viszont komplett üvegtető, amely kiemelten tágasnak mutatja a négyszemélyes belsőt.

Az utastér lényegében változatlan, de a korábbinál finomabb anyagokat alkalmaznak. Új navigációs és hifirendszer teszi kényelmesebbé az utazást illetve új műszeregység és kormánykerék is került a CLC-be. Nemcsak a kormány formája, de szerkezete is lehet új, a sportcsomag részeként ugyanis nemcsak 18 colos felniket és feszesebb futóművet, de sebességfüggő, változó áttételű kormányművet is kap a vevő.  

C-Merci három ajtóval 28


Alapmotorként a 20 lóerővel megnövelt teljesítményű 200 Kompresszor (184 Le) kerül a CLC-be, mialatt a csúcsváltozatba 272 lóerős V6-os blokk szerepel. A CLC 200 CDI viszont elsősorban alacsony fogyasztásával szerezhet barátokat magának, a korábbiakhoz képest 11 százalékkal alacsonyabb, 5,8 literes átlagfogyasztásával egyetlen tankolással 1000 kilométert is megtehet a modell.

Minden modell hatfokozatú manuális váltót kap, a négyhengeres motorokhoz öt-, a V6-oshoz hétsebességes automata rendelhető.