2007 őszén a Frankfurti Autószalonon mutatta meg a Trabant feltámasztásához született terveit a márka jogait birtokló Herpa. A kiállításon nemcsak a vevők reakcióit akarták feltérképezni, de partnereket is kerestek a műszaki részek kidolgozásához.

A kiállított 1:10-es modell alapján a 14 ezer válaszadó 93 százaléka támogatta a szériamodell megvalósítását. Nemrég bejelentette a Herpa, hogy sikerült megegyezniük az Individual Karosseriebau (IndiKar) nevű céggel, amely vállalta a jármű fejlesztését.

Megindult az új Trabant fejlesztése 1
Megindult az új Trabant fejlesztése 11


2009-re elkészülhet az első prototípus, amelyet majd újabb befektetők bevonásával követhet a sorozatgyártás. Az a modell azonban legföljebb nevében és jegyeiben fog hasonlítani az 1957-ben bemutatott Trabanthoz.  

Valószínűleg nem kettő, hanem a használhatóság okán négy ajtaja lesz az új Tarbinak. Bár a legtöbb válaszadó 2,5 milliós árat tartott elfogadhatónak, a Herpa szerint annál sokkal drágább lesz, várhatóan a prémiummodellekével vetekszik majd, akár 6 millió forint is lehet.