Évente maximum 35 olyan napot engedélyez az Európai Unió irányelve, amikor a levegő porrészecskearánya meghaladja a határértéket, Budapesten viszont évi 160 ilyen nap van. A Levegő Munkacsoport szerint ez a sok autó és a közösségi közlekedés visszaszorulása miatt alakult ki.
A tanulmány szerint a dízelautók kipufogógáza okozza a legtöbb kárt, amiben sokkal több olyan finom porszem van, amely a tüdőn keresztül a vérbe jut, onnan átkerülve pedig akár az agyban is lerakódhat. Leginkább a kisgyerekek, a sportolók és az asztmások veszélyeztetettek.
Hasonló megoldásokat tart megfelelőnek a levegő munkacsoport és a főpolgármester is, a dugódíj, az M0-s megépítése, illetve a tömegközlekedés fejlesztése csökkentheti a légszennyezést. Nálunk három év múlva lép életbe a rendelet, addig kell változtatni.
Forrás: RTL Klub