2009 debütál a Fiat Powertrain Technologies új hatfokozatú váltócsaládja. Júniusban mutatkozik be a C635-ös sorozat első tagja egy manuális egység, amit szeptember követ egy duplakuplungos nyomatékváltó. 2010-re pedig elkészül a robotizált manuális váltó is.
Akkora mintegy 800 ezer váltót fog gyártani az FPT, amelyek a kisebb modellekbe ? Punto, Bravo, illetve más Alfa és Lancia modellek – kerülhetnek majd be. Az új család ugyanis maximum 343 newtonméteres nyomatékű motorral párosítható.
Egyelőre nem teljesen világos, hogy a DDC (Dual Dry Clutch) mellett mi szükség a robotizált változatra, hiszen az eddig bemutatott duplakuplungos váltók ezt a funkciót is magukban hordozzák. A Volkswagen még 2003-b0n mutatta be a DSG-t, az első duplakuplungos váltót.
Ebben a hagyományos váltókkal ellentétben nem egy, hanem két tengelyen helyezték el a fogaskerekeket, az egyiken a páros a másikon páratlan fokozathoz tartozókat. A két kuplungnak köszönhetően sokkal rövidebb idő alatt kapcsol a DSG egyik fokozatból a másikba. A vezetőnek viszont nem kell kuplungolnia, elég meghúznia a váltókart, vagy hagyhatja hogy az automata önállóan tegye a dolgát. Ezt az ötletet azóta átvette a Ford, a Volvo, a BMW és a Mitsubishi is, de több gyár is dolgozik saját szerkezetén.