Jelenlegi információink szerint már nincs hátra két év a jelenlegi 5-ös BMW pályafutásából. Várhatóan 2009 végén bemutatkozik az új, F10-es kódjelű változat. A limuzin után fél-egy évvel jön az új kombi is.

Jellegét tekintve ugyanúgy sportos marad az ötös, a formaterv kialakításánál viszont felhasználják a CS-tanulmány jegyeit. Nemcsak teljes mérete, de a tengelytáv is bővül majd. Ezzel még tágasabb hely jut a hátul utazóknak. Akik sofőrrel használnák, azoknak készül a hosszított változat. Az új ötös csomagtartója 550 literes lesz.

Még tágasabb lesz
Sportos marad

Sportos marad

Sportos marad


Mialatt az utascella és a hátsó traktus acélból készül, az orr-rész alumínium segédkerettel és műanyag kiegészítőkből épül majd fel. Ezzel sikerül a súlyelosztást ideális közeli helyzetbe hozni. Számos helyen alkalmaznak majd karbont is.

A motorpaletta alján eleinte 3,0 literes benzinmotorok szerepelnek majd 240, illetve 280 lóerő körüli teljesítménnyel. Mellettük megjelennek a legújabb turbós motorok is, a 3,0 literes 306, a 4,4 literes 418 lóerővel. A dízelkínálat 2,0, illetve 3,0 literes motorokon alapul majd, de már a BMW üzemanyag-befecskendezés újabb generációjával.

München környékén már tesztelik

München környékén már tesztelik

München környékén már tesztelik


2010-ben érkezik az új M5-ös, amelyben a legújabb hírek szerint mégsem kap turbót a jelenlegi V10-es, inkább a hengerűrtartalmat emelik 5,0-ről 5,5 literre. Így 550 lóerős teljesítményt produkál majd a blokk.

Új aktív vezérlésű differenciálmű javítja az autó kanyarodási képességeit, mialatt a tapadást az aktív futómű újabb változata segíti. Bekerül a kínálatba a duplakuplungos váltó is. Nem hiányoznak majd fékenergia-visszatermelő és motorleállító rendszerek sem, de lesz igazi hibrid ötös is, ahol elektromotort párosítanak a hagyományos blokkal.