Ahogy azt a kiszivárgott képek óta tudjuk, a Mercedes-Benz nem váltja le az SL-t, hanem egy komolyabb felújítással piacon tartja.
Új karakter
1954-óta gyártja az SL modelleket a Mercedes a legújabb luxus jármű 2001 nyarán mutatkozott be. Mialatt hátul csak kisebb változások vannak – új diffúzoros lökhárító és trapéz formájú kipufogóvég – az új modellen, addig elöl teljesen új karaktert kapott az autó.
Nemcsak lökhárító lett más, de a hűtőmaszk is hangsúlyosabb, mialatt korábbi két ovális fényszóró helyett egy bumerángformába rejtették a világítótesteket. Ezekbe nemcsak hagyományos xenon fényszórók kerülhetnek, hanem intelligens lámpák is, amelyek a körülményeknek megfelelően „ötféle fényt” bocsáthatnak ki. Van autópálya és kanyar mód is.
Hasonlóan a legendás őshöz két powerdomnak nevezett domborulat is megjelent a motorháztetőn. A jövőben az oldalsó levegőnyílások jobban hasonlítanak majd az SLR ilyen elemeire.
Bőrborítás és légsál
Belül az új háromküllős kormánykerék és az átrajzolt órák jelentik a forami újdonságot, persze ahogy az ilyenkor lenni szokott újabb színek és anyagok tünnek fel az autóban. Így kétfajta minőségű bőr és ötféle alumníium illetve fabetét közül választhat a megrendelő. A hagyományos csúcsváltozatban az SL 600-ban finom Alcantara bőr borítás kerül, az üléseken a kormányon pedig feltünik a V12-es jelzés.
Műszaki újdonság a „légsálnak” nevezett megoldás, amely korábban az SLK roadsterben mutatkozott be. A fejtámlákba épített szellőzökön át meleg levegőt lehet fúvatni a vezető és utasa nyaka köré, ezzel hűvösebb időben is kellemessé téve a kabriózást.
A szórakoztató-tájékoztató rendszer is felfrissült. A CD/DVD tár mellett már SD káryta is csatlakoztatható hozzá illetve a bluetooth kapcsolattal rendelkező telefonok egyszerűen kihangosíthatók. A 6,5 colos képernyőn lehet filmet is nézni, persze biztonsági okokból csak akkor, maikor áll az autó. A rendszerhez hangvezérlés is tartozik, egyes funkciók bemondással is elérhetők. Aki komoly zenei élményre vágyik kérhet 510 wattos Harman Kardon hifit is.
SL kispénzűeknek is
Természetesen továbbra is kapható lesz V12-es és V8-as motorokkal is az SL, de az új generáció nyit a kisebb pénztárcájuak felé. A SL 350 mellett ugyanis egy újabb hatnegres változat jelenik meg az SL 280. Persze 231 lóerős motorral sem lesz éppen lusta, vagy olcsó az SL, de szélesebb vásárlóközönséghez juthat el.
2008-tól az SL350 erősebb lesz, a korábbi 272 helyett 316 lóerős. Az 500-as és 600 modellek ilyen tekintetben nem változnak, viszont az átlagfogyasztásukból sikerült 0,4 litert lefaragni. Egyelőre hivatalos információ nincs az AMG modellekről, de tudni lehet, hogy a 612 lóerős SL 65 AMG megmarad, viszont a korábbi 55-ös helyett jön az új SL 63 AMG.
Megjelenik az SL-ben is a direkt kormányzásnak nevezett megoldás. Ennek alapja a sebességfüggő kormányzás, amelyhez az elkormányzástól függően változó áttétel tartozik. Továbbra is elérhető lesz az Active Body Control, amely szériában kerül az 500-as és 600-as modellekbe. Ez nemcsak csökkenti a karosszéria mozgásait kanyarodáskor, vagy sebességváltozáskor, de lehetőség van a futómű kényelmesebb vagy sportos hangolásának kivlasztására is.
MŰSZAKI ADATOK:
Mercedes-Benz SL | |
280 | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 231 Le / 300 Nm |
Végsebesség: | 218 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 7,8 s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km) | 9,4 l |
350 | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 316 Le / 360 Nm |
Végsebesség: | 250 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 6,2 s |
Átlagfogyasztás (l/100 km): | 9,9 l |
500 | |
Teljesítmény / Nyomaték | 388 Le/ 530 Nm |
Végsebesség: | 250 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 5,4 s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km): | 11,8 l |
600 | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 517 Le / 830 Nm |
Végsebesség: | 250 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 4,5 s |
Átlagfogyasztás (l/100km): | 13,9 l |