2007-ben 17 év után zárta újra nyereséggel az évet a Maserati. Ennek nyomán továbbra is tartják magukat Sergio Marchionne, a Masaerati anyacégének, a Fiatnak a vezetőjáltal korábban vázolt tervhez, hogy 2011-re 12 000 autót adnak majd el évente. Tavaly 7500 autójuk kelt el, míg idénre 9000 darabot irányoztak elő.

Ám tisztában vannak vele, hogy a 2011-es cél a jelenlegi két típussal nem kivitelezhető. A Grand Tourismo és a Quattroporte mellé szükség van egy harmadik modellre. Bár korábban egy szabadidő-autóban gondolkoztak, de 2004-ben leállították a Kubang fejlesztését.

A Kubang nem valósul meg
A Kubang nem valósul meg

A Kubang nem valósul meg

A Kubang nem valósul meg


Roberto Ronchi, a Maserati ügyvezető igazgatója most úgy nyilatkozott, hogy valószínűleg egy kisebb sportkupéval bővül a kínálat.  A GT alá pozicionált, 80-90 000 euró (20-23 millió Ft)  áru modellel elsősorban a Porsche 911 vevői közül szeretnének sokakat elcsábítani. Várhatóan még az első negyedévben döntenek az autóról, amely, ha zöld utat kap, 18-36 hónap alatt megvalósulhat.

Talán nem véletlen, hogy az Európai Formatervező Intézet tanulóinak pont egy ilyen sportkocsit kellett tervezniük.