2008. január 29-én a BMW dingolfingi gyárában elkészült az ötmilliomodik 5-ös BMW. A jármű egy metálfényű karbonfekete 530d. Az autó tobzódik az ötösökben, hiszen az 5-ös BMW immár az ötödik generációnál tart, amelyet még 2003-ban mutattak be. Egy ideig még marad is, várhatóan csak két év múlva érkezik az utódja.
 
Az 5-ös sorozat története 1972-ben, a frankfurti autókiállításon kezdődött. Ekkor nemcsak egy új autót, de egy új nevet is megismerhettek a vásárlók. A BMW-modelleknél azóta is alkalmazott háromjegyű kódolást is akkor vezették be. Az első szám a modellsorozatra, a második kettő a motorra, illetve annak térfogatára utalt. Az új kétliteres, négyhengeres autó így a BMW 520 elnevezést kapta, szóban pedig „öthuszasként” lett ismert.

Csak kölcsön veszem
Csak kölcsön veszem

Csak kölcsön veszem

Csak kölcsön veszem


Már az első generáció is igen sikeres volt, összesen 699 094 darab készült belőle, melynek felét Németországon kívül értékesítették. 1981 nyarán jött a második generáció (722 328 db), amiben már volt dízelmotor is, majd 1988 elején érkezett az 5-ösök harmadik sorozata (1 333 438 db) csupa hathengeres motorral, a negyedik generációra 1995-ig kellett várni (1 470 757 db).