Most éppen kis városi haszonjárműben működött közre a PSA Peugeot-Citroën konszern és a Fiat gépezet. Az eredmény a Bipper-Nemo-Fiorino hármas (Peugeot, Citroën, Fiat sorrendben), melyek városban teljesítik az ideális áruszállítás feltételeit.

Tornasor
Egész jó

Egész jó

Egész jó


Mivel a három autó között nincs igazán különbség – bár a Fiat motorkínálata némiképp eltér a franciákétól – dönt az ütemérzék és a marketing. Az első játszmát a Peugeot nyerte, a hármasból ők mutatták be itthon elsőként új járművüket.

A Bipper 3,86 méteres hosszával és 2,5 méteres tengelytávjával elsőre a Partner utódjának tűnhet. Csakhogy a Peugeot úgy látta jónak, ha a Partner utódját megnövelve rést teremt a Bipper számára, miközben a régi Partnert is piacon tartja. A Bipper így a kisebb szállítási feladatokban remekel: kétszemélyes utasterű, egy raklapot befogadó, 2,5 köbméteres rakterű jármű. Motorkínálata ehhez a feladathoz igazodva kétféle 1,4 literes gépből áll, benzin vagy dízel üzemanyagra tervezve. A dízelmotor 68, a benzinmotor 75 lóerős.

Tralalíralam

Tralalíralam

Tralalíralam


Március közepétől ötüléses személyautó verzió is piacra kerül, addig be kell érni a teherhordóval. Akciós ára nettó 1,9 millió forint, forgalmazása február közepén indul. Az alapár az ideál vállalkozói igényekre lett szabva, egy légzsák, blokkolásgátló slussz-passz. Felárért viszont van minden, ami egy mai személyautónál megszokott: automata klíma, tempomat, MP3-as hifi, telefon kihangosító, tolatóradar. És ha még azt is belevesszük a képbe, hogy Bipper első-hátsó lámpáit jó magasra tették, hogy a gyakori városi koccanások ne járjanak komoly dologi kárral, elképzelni se tudunk ideálisabb városi áruszállítót nála.