A Dakart szervező Amaury Sport Organization (ASO) ma Budapesten jelentette be, hogy április 20-án Budapestről rajtol a Közép-Európai Rali, amely a Dakar Sorozat első versenye lesz. Idén januárban terrorfenyegetés miatt elmaradt a 30. Dakar-rali, de a szervezők nagy munkába kezdtek, hogy a hoppon maradt indulókat kárpótolják, ez lesz az egyik futam, amelyikkel ezt megteszik.
Akik neveztek korábban az idei Dakarra, azok jelképes 300 eurós összegért rajthoz állhatnak ezen a futamon, míg másoknak 3-5000 euróba kerül majd az indulás.
Etienne Lavigne (ASO) és Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium sportügyekért felelős államtitkárának közös sajtótájékoztatóján elmondták, hogy a kis híján 3000 km össztávú, a gyorsasági szakaszokat tekintve 1500 km-es viadal egymillió eurós rendezési költségeinek 80 százalékát az ASO állja, a maradék 20 százalékot – amely mintegy 200 ezer euró, nagyjából 52 millió forint – pedig a magyar állam fedezi.
Lavigne elmondta, hogy a Dakar szériát már korábban is tervezték, de mivel a körülmények közbeszóltak, 2009 helyett egy évvel előrehozták a sorozat indítását.
A rali Magyarországon és Romániában (Erdélyben) bonyolódik, a rendezők több tízezer érdeklődőt várnak. A Budapestről rajtoló futam érinti Debrecent, Balatonfüredet és Veszprémet, de a gyorsasági szakaszok olyan honvédségi katonai lőtereken lesznek, amelyek rendszerint hasonló rendezvények színterei. Az ún. összekötő szakaszokon a versenyben résztvevő gépjárművek a KRESZ szabályok betartásával közlekednek, melyeket a szervezők külön traffipaxok telepítésével is ellenőriznek.
A nevezések február 11-én kezdődnek, és már az összes jelentős dakaros csapat – a BMW, a Mitsubishi, a Volkswagen, a Schlesser és a KTM – is jelezte részvételi szándékát. A Dakar-ralihoz hasonlóan a Közép-Európai Ralin is 3 járműkategóriában lehet indulni (motorkerékpár vagy quad, autó és kamion), illetve két versenykategóriában: professzionálisban vagy amatőrben. Az ASO-hoz eddig beérkezett jelentkezések alapján várhatóan mintegy 250 versenyző (100 autó, 100 motor, 20 kamion) indul, és előreláthatólag 150 újságíró tudósít majd a világ minden pontjára.
A Közép-Európai Rali útvonala
|