Tovább drágul a jogosítvány? 1
Változások várhatóak a gépjárművezető-oktatás szabályrendszerében. A módosításokról már egyeztet a közlekedési tárca, a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a szakma tíz érdek-képviseleti szervezete – tudta meg a Népszabadság.

Az érintettek egyetértenek abban, hogy komoly gondok vannak, gyakori az iskolák közötti tisztességtelen árverseny, a visszaélés, és romlik a képzés színvonala, mindezt az érintettek szerint az egyre kevesebb tanuló váltotta ki.
.
Az árharc miatt ma már gyakorta 1000-1500 forintos óradíjat reklámoznak az iskolák, viszont mivel ez túl kevés a működéshez, úgy spórolnak az oktatók, hogy a 45 perces órából csak 15-30 percet vezet a diák. Viszont ez csökkenti a felkészültséget, ami bukáshoz vezet a vizsgán. Ami az oktatónak nem baj, hiszen az újabb órákat már drágábban mérik.

2002-ben még a gyakorlati vizsgára jelentkezők 61,8 százaléka volt sikeres az első próbálkozásra, tavaly viszont már csak 54,3 százalékos volt ez az arány. Vagyis 2007-ben majd minden második tanuló megbukott az első gyakorlati vizsgán.

Ezért bevezetnék az oktamétert – hivatalosan: elektronikus vezetési kartont. Ez a készülék azt rögzítené a tanulók saját csipkártyájára, hogy hány kilométert s mennyi időt vezetett. Így nem lehet „eltrükközni” a tanórát és a kilométereket, akkor már a valós árakat kellene meghirdetniük az iskoláknak, oktatóknak, ez pedig kizárja a további visszaélések lehetőségét.

Az oktaméter bevezetése mellett tervezik az oktatás módszertanának a korszerűsítését, a továbbképzések gyakoribbá tételét. Emellett – érdekes módon éppen az oktatók kezdeményezésére – szóba került az, hogy a közlekedési hatóság az eddiginél gyakrabban vizsgálja szakfelügyelőivel a tanárok képzettségét, munkájának színvonalát.

Forrás: Népszabadság