A BMW M3 negyedik generációjának amerikai árusításával egy időben a modell versenyautó-változata is elkészült, amit a Chicago Autos Show-n mutattak be.

Hosszú távú versenyekre fejlesztette a BMW az új sportmodellt, amely elsősorban az Amerika Le Mans-sorozatban indul majd – ahonnan még 2006-ban vonult ki a gyár – de biztosak lehetünk benne, hogy egy-egy versenyen Európában is feltűnhet.

Alapjait természetesen a legfrissebb M3-as adta, a kasztnit a Forma-1-es részleg tudását felhasználva alakították át,

BMW M3 versenypályára 1
BMW M3 versenypályára 15


szinte mindenütt ultrakönnyű, de erős karbont használva. A jármű karosszériája laposabb és szélesebb, mint szériatestvéréé – helyet adva az állítható versenyfutóműnek és a széles gumiknak – és számtalan szárny garantálja, hogy gyors legyen a kanyarokban.

Úgynevezett CAD- (számítógéppel segített tervezés) és CFD- (számítógépes folyadékdinamika) rendszerek felhasználásával tervezték a kasztnit. Így még a tervezés alatt szimulálni tudták a versenyautó pályán való viselkedését, anélkül, hogy az elkészült volna.

BMW M3 versenypályára 16


A versenyautó ugyanolyan 4,0 literes V8-as motort kap, akár a gyártósoron születő M3-asok, de itt 65-tel több, 485 lóerő a teljesítménye. A maximális nyomaték 500 newtonméter. A hajtott hátsó kerekek és a blokk között hatfokozatú szekvenciális váltó tartja ? a nem épp baráti ? kapcsolatot.

Az autók 2009-ben szállnak be az ALMS-bajnokságban. Az első két kocsit a Rahal Letterman Racing, a legendás Cart-versenyző, Bobby Rahal érdekeltségébe tartozó csapat versenyezteti majd. A BMW bízik benne, hogy a GT2-es kategóriában induló modell megismétli elődje, az M3 GTR sikereit, amely sok versenyt megnyert.