Tovább bővül a Porsche 911 kínálata, az új modell a GT3 Cup S. A sportkocsi nem utcára, hanem versenypályára készült, ahogy a GT3 Cup is. Ám míg a tavaly bemutatott versenyautó a GT3-asra épül, addig az új, a legsportosabb utcai modell a GT3 RS nyomán született.
 
A Porsche weissachi központjában fejlesztett modell megfelel a Nemzetközi Automobil Szövetség GT3-as szabályainak, így a Le Mans-i 24 órás versenyen biztos látjuk majd idén. Motorja igazán figyelemreméltó, hiszen a 3,6 literes boxer 440 lóerős, ami 20-szal több, mint a GT3 Cup esetében. A motor akár 8000-es fordulatszámig húzatható, de maximális nyomatékát (430 Nm) már korábban eléri.

Egyedi karosszéria a GT3 Cup S-nek
Csupán 1170 kilogramm

Csupán 1170 kilogramm

Csupán 1170 kilogramm


Ahogy a legtöbb Porsche, ez is a hátsó kerekeket hajtja, a pilóta hatfokozatú versenyváltóval kapcsolgathat, ami önzáró differenciálműhöz csatlakozik. 

Szemben a korábbi versenyautóval, amely alapvetően az utcai modell karosszériáját használta, itt komoly átalakításokat tettek. A sárvédőívek szélesebbek, így masszívabb kerekeket használhatnak a versenyzők. A frontrészre állítható spoiler került, míg hátul szélesebb és magasabb szárnyat terveztek a nagyobb leszorítóerő eléréséért.

A versenyautók soha nem olcsók, és a Cup S sem az. Míg egy utcai GT3 RS 135 ezer euróért megvehető, addig a versenyváltozata 250 ezer euróba (66,1 millió forint) kerül.