Egy interjúban Patrick Pelata, a Renault terméktervezési igazgatója elmondta, a francia gyártó is dolgozik már a saját duplakuplungos váltóján. Részleteket persze nem árult el, de várhatóan még idén bemutatkozik az új szerkezet.
Miután a Nissan GT-R-hez már rendelkezésre áll a technológia, és a japán gyár a Renault érdekeltségébe tartozik, vélhetően ugyanonnan érkezhet a váltó, azaz a BorgWarnertől. Ez a cég fejlesztette az első sorozatgyártású duplakuplungos váltót, amely DSG néven a Volkswagen-modellekben jelent meg.
A duplakuplungos váltók alternatívát nyújtanak a manuális és automata váltók helyett is. A kuplungpedál nélküli egység nemcsak az automatáknál, de a kézi váltóknál is gyorsabban kapcsol. Ezt úgy érték el, hogy az egyes kuplung a páratlan fokozatokat szolgálja ki, a kettes kuplung a páros előremeneti fokozatokat kezeli. A következő fokozat így előre készenlétben áll, és villámgyorsan aktiválható. Jó programozással pedig még kevesebbet is fogyaszt az autó, és csökken a károsanyag-fogyasztása is, miközben javul a gyorsulása.
Épp ezért a Volkswagen után minden autógyár ráugrott a témára, így mára a Volvo, a Ford, a Fiat, a BMW és a Mitsubishi is elkészítette duplakuplungos váltóját. De a Porsche, a Mercedes és a Corvette is gőzerővel dolgozik.