2008-tól megújul a Mercedes-Benz SL. A hagyományos modellek után két héttel bemutatkoznak a sportváltozatok, az SL 63 és az SL 65 AMG.
Új külsővel
Természetesen ezek is megkapták a modellfrissítés nyomán az új motorháztetőt, lámpákat és hűtőmaszkot, de egyedi sportos kiegészítőik is mások, mint a korábbi AMG-modelleknek, még hangsúlyosabb a sportos karakter. Érdekes, hogy a korábbival ellentétben most már alig különböztethető meg az erősebb és a gyengébb változat, szinte ugyanolyan a ruhatáruk. A 19 colos felnik és az orrspoiler közepe más egy kicsit.
Apropó gyengébb változat: leváltották a korábbi 55-ös modellt, helyére az AMG újfejlesztésű 6,2 literes motorjával szerelt típus került, amely többek között a C-osztályban, a Forma-1 biztonsági autójában is szerepel, illetve amit mi is teszteltünk az E-osztályban.
Erősebb, de lassabb
Az SL 63 AMG annak ellenére erősebb – 525 vs. 517 lóerő -, mint az 55 volt, hogy szívómotoros, de forgatónyomatéka a kompresszor hiányában kisebb – 630 vs. 720 Nm -, ám ez nem veti vissza túlságosan. Nulláról 100-ra gyorsítva csupán egytized másodperccel lassabban, azaz 4,5 másodperc alatt ér fel. Végsebességük elektronikusan szabályozva 250 km/óra.
Aki többre vágyik, annak továbbra is elérhető az SL 65 AMG. Annak V12-es duplaturbós motorja 612 lóerős, míg a maximális forgatónyomatéka kamionnyi, 1000 newtonméter! 250-nél ez sem megy gyorsabban, viszont csupán 4,2 másodpercig tart neki a százas sprint.
Szuper váltó
Ami igazán vonzóvá teszi az SL 63 AMG-t, az az új high-tech váltó, amely ebben a modellben mutatkozik be. Míg a 65-öshöz hagyományos ötfokozatú automata jár az SL63-at az AMG Speedshift MCT 7-tel szerelik fel. Bár eddig is volt hétfokozatú automatája a Mercedesnek, az MCT 7 új kuplungszerkezetnek köszönhetően sokkal gyorsabban vált. Manuális módban például csupán 100 milliszekundum alatt kapcsol.
Négyféle váltási mód választható Comfort, Sport, Sport plus és Manual. Az első lassabban és finomabban vált, míg a manuális felé egyre ütősebb és gyorsabb lesz a kapcsolás. A rendszert ellátták rajtprogrammal is, aktiváláskor a vezetőnek csak a gázt kell nyomnia, a váltó ideális időpontban a leggyorsabban kapcsol. A váltókar mellett persze az új háromküllős kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni.
Miután ezeket az autókat a tulajdonosok szeretik versenypályán is próbára tenni, a felfüggesztést feszesebbre hangolták, tovább csökkentve a karosszéria dőléseit – a csillapítás mértéke továbbra is állítható -, illetve nagyteljesítményű fékrendszerrel látták el.
Luxus sok pénzért
Számos új kényelmi extra jelent meg az AMG-modellek kínálatában, így a 3 fokozatú menetstabilizáló, a pilóta a be és kikapcsolt állapot mellett a nagyobb szabadságot engedélyező Sport módot is választhatja, amely a végső esetben azért megmentheti a hibázó sofőrt. A kínálat része az úgynevezett légsál, amely a sportülések fejtámláiból az utasok nyaka köré fújt meleg levegőt jelenti. Ez őszi időben tehet jó szolgálatot.
Ha az idő végképp rosszra fordulna, elég egy gombnyomás és 16 másodperc alatt újra kupé lehet a roadsterből. A tető viszont nemcsak fém, de üveg felsőrésszel is rendelhető. Aki ilyen luxusra vágyik , annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, az SL 63 AMG 145 000 (38,5 millió Ft), az SL 63 AMG 221 000 euróba (58,6 millió forint) kerül, alapáron.