Rendőrségi tapasztalatok szerint a lopott autók döntő hányadát ma már a tolvajok egyenesen az illegálisan működtetett autóbontókba szállítják, ahol darabjaira szedik, majd alkatrészenként értékesítik azokat. Az onnan kikerülő alkatrészek eredete ma követhetetlen.
Ha viszont az autókat valamilyen, például csak UV-fénynél látható emblémával, kóddal megjelölik, a fődarabokra felírják az autó rendszámát vagy más azonosítóját, az alkatrészek értékesíthetetlenné válnak.
Kondorosi Ferenc a Népszabadságnak azt mondta: a jog- és vagyonbiztonság érdekében tartanák indokoltnak a „másodlagos jelölés” általánossá tételét a leginkább veszélyeztetett új autók esetében. Persze az intézkedés hasznát jórészt a biztosítók aratnák le. Kevesebb lopáskárt kellene megtéríteniük. Közvetve az állam sem járna rosszul: az autójavító-ipar kifehérítése évi 10-15 milliárd forint adóbevétel-többletet hozna.
A dokumentumot jegyző szakértők és kormányhivatalnokok arra a kérdésre azonban még nem adtak választ, hogy milyen technológiával végeznék a „másodlagos jelölést”, sem arra, hogy kik fizessék annak költségeit.
Forrás: Népszabadság