Szakember
Szakember
Fotó megosztása:
A világ végén bízzunk a helyiek rutinjában
A világ végén bízzunk a helyiek rutinjában
Fotó megosztása:
Éppen defibrillál a tapasztalt dolgozó
Éppen defibrillál a tapasztalt dolgozó
Fotó megosztása:
Akkor is letakarítom ezt a pár cserebogarat
Akkor is letakarítom ezt a pár cserebogarat
Fotó megosztása:
A pirosat, vagy a kéket vágjam?
A pirosat, vagy a kéket vágjam?
Fotó megosztása:
Mennyi is kell bele?
Mennyi is kell bele?
Fotó megosztása:
Óvakodj a kontároktól!
Óvakodj a kontároktól!
Fotó megosztása:
Óvakodj a kontároktól!
Kondorosi Ferenc kormánybiztos megszigoríttatná a festékanyagok behozatalának ellenőrzését és a kenőolajok árusítását. Kezdeményezése szerint a vámőrségnek a határ közelében folyamatosan ellenőriznie kellene a festékszállítmányokat. Továbbá jogszabályban kellene előírni, hogy a szóban forgó festékeket és segédanyagokat kizárólag regisztrált és ellenőrzött vállalkozások használhassák és forgalmazhassák, hasonlóan a kenőolajokhoz, utóbbiaknál a fáradt olajok begyűjtése is a cégek feladata lenne.
Egy felmérés szerint Magyarországon évente 2800-3000 tonna vegyi anyagot használnak fel a műhelyek az autók festéséhez és fényezéséhez. Ebből csak alig 800 tonna származik ellenőrzött, legális forrásokból.
Kondorosi szerint ez azért is aggasztó – amellett, hogy az állam az illegális forgalom révén tízmilliárdos adó- és járulékbevételtől esik el -, mert január elsejétől kizárólag vízzel hígítható, illetve oldószerszegény anyagok használhatók autófestésre és fényezésre. Mivel ezek az anyagok drágábbak, a szakértők attól tartanak, hogy nőni fog a káros anyagok ellenőrizetlen behozatala és felhasználása az autójavító-iparban.
Ezenkívül a szakértők adatai szerint Magyarországon évente tíz-tizenötezer tonna kenőanyagot hoznak forgalomba termékdíj-fizetés nélkül. Ez milliárdos bevételkiesést jelent a költségvetés számára. Legkevesebb 60 ezer tonna fáradt olaj sorsa pedig ismeretlen. Jelentős részét vélhetően egyszerűen a csatornahálózatba vagy a természetbe engedik.