Új módszerrel védekezik a defektek ellen legújabb abroncsával a német Continental abroncsgyártó. A hagyományos defektmentes gumik súlytöbbletükkel pluszterhelést rónak a futóműre, ráadásul egy drága nyomásellenőrző rendszert is igényelnek.

Az új Continental abroncsban, a ContiSealben, a megerősített oldalfal helyett egy réteg nyúlós, viszkózus anyag lapul

Magától begyógyul
Magától begyógyul

Magától begyógyul

Magától begyógyul


a gumi belsejében, ami azonnal befoltozza a lyukat, amint az megjelenik. Ezzel a megoldással elhanyagolható a nyomásveszteség, ráadásul a módszer tartós megoldást kínál, és a vezető tudta nélkül történik.

A speciális gumi bármilyen lyukat képes befoltozni az abroncs futófelületén, feltéve, hogy annak átmérője nem haladja meg az 5 millimétert. A vezetőnek mindössze a szeget vagy a vétkes objektumot kell alkalomadtán eltávolítania, így nem árt néha ellenőrizni az abroncs felületét.

A ContiSeallel megspórolható a nyomásellenőrző rendszer, sőt a pótkerék is, így olcsóbb és könnyebb lesz az autó, és a csomagoknak is több hely jut a megszokottnál. Az új gumi elsőként a friss CC Passaton érkezik gyárilag szerelve.