Megkezdte az új Fabia versenyváltozatának tesztelését a Skoda. A Fabia S2000-est tvaly év elején állították ki először, de azóta nem sokat hallottunk róla.

Idén sem elsősorban versenyezni fognak vele, hanem továbbra is csak fejlesztik azt, hogy a nemzeti és a nemzetközi bajnokságokban is ütőképes legyen. A brutálisan kiszélesített kisautó az S2000-es szabályoknak megfelelően 2,0 literes szívómotort kapott, hatfokozatú szekvenciális váltóval.

Nincs benne drága differenciálmű
Egy éve már láttuk

Egy éve már láttuk

Egy éve már láttuk


Egyelőre nem árulták el a teljesítményét, de 280 lóerő körül lehet, ami akkor tűnik igazán meggyőzőnek ha tudjuk, hogy a kocsi 1150 kilogrammos. Ebben a Fabiában mind a négy kerék hajtott, de csak olcsóbb mechanikus elemekkel, nincsenek programozható vagy aktív differenciálművek benne. A jövőben ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség szeretné eltörölni a WRC-ket, amelyek elképesztően sokba kerülnek, helyettük a csúcsot az S2000 jelentené.

Ilyen versenyautója már van a Fiatnak, a Peugeot-nak, a Volkswagennek és a Toyotának, de a Dacia Loganból is épült egy kísérleti darab. A hazai versenyzők közül ifj. Tóth János versenyez Peugeot 207 S2000-el.