Két évvel a Rolls-Royce 101EX tanulmányautó bemutatása után, márciusban leleplezik annak szériaváltozatát, a Phantom Coupét. A korábban kiadott két fotó után most már kívül-belül megismerhetjük a világ egyik legfényűzőbb kétajtósát.

Szemben a hagyományos Phantommal és annak 25 centivel nyújtott változatával, a Coupét elsősorban azoknak szánja a Rolls, akik maguk is szeretnek a volán mögé ülni. Persze mi is lehet abban rossz, ha egy 6,75 literes V12-es motor várja a vezető parancsait. A Coupéban ugyanúgy 460 lóerő, illetve 720 newtonméter vár bevetésre, mint a többi új Rollsban. Ehhez itt feszesebb futómű tartozik, illetve a fejlesztők 25 százalékkal csökkentették a motor étvágyát.

Persze ettől még remekül szalad a 2,6 tonnás kocsi, 5,6 másodpercalatt képes elérni a 100 km/órát. Sőt végsebességben is jobb a Phantomnál, itt ugyanis tízzel többet, azaz 250 km/órás végsebességet enged az elektronika. A kormányon elhelyezett Sport gombbal a vezető gyorsabb kapcsolásra ösztökélheti a váltót, ezzel is fokozva  sportos érzetet.

Kidolgozott részletek
Az ott a budai vár oldala

Az ott a budai vár oldala

Az ott a budai vár oldala


Érdekes, hogy az új kupéba úgy kell beülni, akár a klasszikus modellekbe, tehát az ajtók hátul vannak rögzítve és elöl nyílnak. A négyszemélyes utastér mögött 395 literes csomagtartót alakítottak ki, ahová a kétfelé nyíló csomagtérajtó kinyitása után lehet pakolni. Az alsó „ajtót” nem a golfzsákok egyszerűbb berakása miatt találták ki, hanem piknikezés során két felnőtt kényelmesen leülhet rá.

A Rolls-Royce Phantom Coupét a négyajtóshoz hasonlóan Goodwoodban gyártják majd, az első autókat 2008 nyarán szerelik össze. Ahogy a nagyobb modellek, ez is alumíniumvázra épül, melyet 130 óra kézi munkával hegesztenek készre. A Coupé különleges ismertetőjele a szélvédőkeret fényezetlen, polírozott acél kialakítása, ez felárért  lehet ilyen.

Bár a kocsi 24 centivel rövidebb, mint a Phantom, ám a hossza így is fenséges: 5,6 méter. A tengelytávja 3,32 méter, ami garantálja, hogy a hátsó üléseken sem kell szűkölködni.