Nem lepődtünk meg, hogy a Peugeot bemutatta a 308 SW-t, hiszen Prologue néven már ősszel láthattuk a szériaérett tanulmányautót.
Ha szemből nézzük az autót, akkor azt is hihetjük, hogy egy ferde hátú 308-ast látunk, a különbséget hátul kell keresnünk. Hasonlóan az ötajtós 308-ashoz, az SW is „lépcsős” fart kapott. A csomagtérajtó nemcsak egyben, de az üvegrésze külön is nyitható, ha csak kisebb csomagokat tennénk be.
Természetesen az SW is jelentősen megnőtt, a korábbinál 71 milliméterrel hosszabb, azaz 4,5 méteres. Ennél is nagyobb mértékben (10 cm) bővült a jármű tengelytávolsága, amely így már meghaladja a 2,7 métert is. Ez elsősorban a második sorban utazóknak jó hír, akiknek tágas lábhely juthat.
Ahogy a 307 esetében, az SW itt is több egy kombinál, hiszen hétszemélyes utastérrel is elérhető. Az SW kialakításához hozzátartozik az üvegtető is, amely elődjéhez képest 27 százalékkal nagyobb, így már 1,68 négyzetméteres.
Hét különálló ülést szereltek a járműbe, amelyek nagyfokú variációs lehetőséget adnak, hiszen nemcsak a hátsó kettő, de középső három is kiemelhető. A középső sor ülései az elsőkhöz hasonlóan elcsúsztathatóak (90 mm), sőt a háttámlájuk szöge is változtatható.
Ötüléses kialakításnál – függően a hátsó ülések állásától – 508-573 liternyi hely jut a poggyásznak. De igazi teherhordóként is helytáll a 308 SW, hiszen ha csak két ülés van benne, majd 1,8 köbméternyi hely jut szabadon, az anyósülés lehajtásával pedig igazán hosszú tárgyak is elvihetők.
Azonnal sokféle motorral megvehető a Peugeot 308 SW. Az 1,4 és 1,6-os szívómotorok mellett az 1,6-os turbó háromféle változatban kerül az autóba, de lesz bioetanollal működő 2,0 literes is. A szívómotorokhoz öt, a turbósokhoz hatfokozatú manuális váltó tartozik, sajnos az opciós automaták csak négysebességesek. A dízelpalettán 1,6-os és 2,0 literes motorokat találunk, 90-136 lóerő között válogathatunk. Leszámítva a leggyengébbet minden változat – még az automata is – hatfokozatú váltót kap.
Biztonság tekintetében is rendben van az SW, hiszen a bi-xenon fényszórók mellé kérhető sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, felszerelhető hét légzsákkal, az ABS mellé pedig ESP is rendelhető.
MŰSZAKI ADATOK:
Peugeot 308 SW – benzinesek | |
1.4 VTi | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 95 Le / 136 Nm |
Végsebesség: | 178 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 13,4 s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km) | 6,7 l |
1.6 VTi | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 120 Le / 160 Nm |
Végsebesség: | 189 (182) km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 11,5 (13,4) s |
Átlagfogyasztás (l/100 km): | 6,9 (7,5) l |
1.6 THP | |
Teljesítmény / Nyomaték | 150 (140) Le / 240Nm |
Végsebesség: | 209 (199) km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 9,3 (10,7) s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km): | 7,3 (8,0) l |
1.6 THP | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 175 Le / 260 Nm |
Végsebesség: | 215 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 9,0 s |
Átlagfogyasztás (l/100km): | 7,8 l |
Peugeot 308 SW – dízelek | |
1.6 HDi | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 90 Le / 215 Nm |
Végsebesség: | 174 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 13,3 s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km) | 4,7 l |
1.6 HDi | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 110 Le / 260 Nm |
Végsebesség: | 185 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 11,9 s |
Átlagfogyasztás (l/100 km): | 4,9 l |
2.0 HDi | |
Teljesítmény / Nyomaték | 136 Le / 340 Nm |
Végsebesség: | 202 (197) km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 10,6 (11,7) s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km): | 5,7 (7,1) l |
Zárójelben az automata váltós modellek adatai!