Korábban csak sejtettük, most már tudjuk, 135 lóerős lesz a Fiat 500 Abarth. Az aprócska sportmodellben 1,4-es turbómotor van, amely normál esetben 180 newtonméter nyomatékot nyújt, de a sportgomb megnyomásával ez 206-ra emelkedik.
Abban nincs meglepő, hogy ötfokozatú váltó és elsőkerék-hajtás jár az autóhoz, viszont újdonság a Torque Transfer Control rendszer, amely szabályozza a kerekekre jutó nyomatékot. Egyelőre nem tudni, miben más ez, mint egy kipörgésgátló. Reméljük, lesz módunk kipróbálni, és akkor eláruljuk.
Önmagában az Abarth 7,9 másodperces sprintideje vagy 205 km/órás végsebessége nem gerjeszt különös nagy birtoklási vágyat, de ne feledjük, a 100 lóerős Pandát is nagyon jó volt vezetni. Erre lehet számítani itt is, hiszen az izgalmasan felspoilerezett karosszéria alatt sportfutómű és erősebb fékek lapulnak.
Szériában 16, felárért 17 colos felnik kerülhetnek az Abarthra, míg belül a fejtámlával egybeépített kagylóüléseket és alumínium kiegészítőket láthatunk majd. Újdonság a műszerfalon a turbónyomájelző, illetve egy külön LED, amely akkor villan, ha eljött a váltás ideje.
Persze jelenlegi kialakításában legföljebb átlagos az Abarth 500-as, hiszen a Twingo RS is 133 lóerős. Ám a pletykák szerint továbbra is a tervek között van egy igazi bomba 500-as, az SS 150-160 lovas lehet majd. Addig is, aki nagyobb teljesítményű Abarth-modellt szeretne, annak ott a 180 lóerős Grande Punto.