Az X6 ActiveHybrid tanulmányautó után újabb hibrid koncepcióval rukkolt elő a BMW. Míg az X6-os esetében benzines, addig az új X5-ből kialakított „BMW Vision EfficientDynamics” névre keresztelt járműben dízelmotor kapcsolódik az elektromoshoz.
 
A négykerék-hajtású kocsi orrában a BMW legújabb fejlesztésű 2,0 literes dízelmotorja kapott helyet, ennek legnagyobb teljesítménye 204 lóerő, míg a maximális nyomatéka eléri a 400 newtonméter. Ehhez jön a váltóházba épített apró elektromotor 15 kilowattos (20,4 lóerő) teljesítménye, illetve 210 newtonméteres nyomatéka.

A felépítés ránézésre nem bonyolult
A felépítés ránézésre nem bonyolult

A felépítés ránézésre nem bonyolult

A felépítés ránézésre nem bonyolult


Része a rendszernek egy új fejlesztésű nyolcfokozatú automata váltó illetve a csomagtartóba telepített lítium-ion akkumulátor is. A cél a minél alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás elérése volt. Ezért az autóhoz különleges felniket álmodtak meg, amelyek csökkentik a turbulenciát, lassításkor a fékek által termelt energiát visszatáplálják a rendszerbe, míg megálláskor – dugóban, piros lámpánál – a motorok automatikusan leállnak. 

A tetőn elhelyezett 1 négyzetméteres napelem által szolgáltatott áram a váltóolaj előmelegítésében segít, így csökkentve annak belső súrlódását. Ezenkívül az itt gyűjtött energiával az autó más elektromos fogyasztói is elláthatók, mint a klíma vagy a hifi, de az akku is tölthető vele.  

A különleges felnik is segítenek

A különleges felnik is segítenek

A különleges felnik is segítenek


A nem épp könnyű hibrid X5-ös átlagfogyasztása csupán 6,5 liter, míg széndioxid-kibocsátása 172 gramm kilométerenként. Az autó normál használatban is megállja a helyét, 8,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Hogy tisztán lássunk, a széria X5-ös 3,0 literes dízelmotorral 8,1 litert fogyaszt és 214 g/km a CO2 kibocsátása.