Míg a 90-es években jó pár kemény japán sportkocsi volt a piacon, mára jelentősen megcsappant a sportmodellek száma, és azok is elpuhultak. Mostanság csak a Nissan GT-R tudta felkavarni az állóvizet, de ha minden igaz a Honda is hamarosan akcióba lép.

A H-betűs japán gyártó az S2000-es óta nem produkált igazi sportautót, és ezzel ők is tisztában vannak. A hírek

Ferrari ellenfél lesz
CR-X utód lehet

CR-X utód lehet

CR-X utód lehet


szerint elsőként egy CR-X utód valószínű, ami a CR-Z Concept alapjaira épülhet. Állítólag 90 százalékban már összeállt a feltehetően hibrid sportkocsi, amit legalább 250 lóerősre saccolnak. 2009 végére lehet belőle szériagyártás.

A CR-X-nél is nagyobb dobás lesz a legendás NSX feltámasztása, amit a Ferrari és a Porsche ellenfelének szánnak Európában, de a hazai Nissan GT-R-nek és a jövendő Lexus LF-A-nak is konkurense lesz. Konkrét adatok egyelőre nem ismertek, de Takeo Fukui, a Honda elnöke szerint egy 500 lóerő feletti, összkerékhajtású, és összkerékkormányzású vad sportautóra kell számítsunk. Megjelenése 2010 környékére tehető.

A Honda egyetlen jelenlegi sportautója, az S2000-es végnapjait éli, erre utal, hogy a speciális szériákkal még megpróbáljak felpörgetni valahogyan az eladásokat. A nyugdíjazás viszont elkerülhetetlen. Az utódról állítólag még a vezetőknek sincs egységes elképzelésük, így a következő 18 hónapban nem is érdemes számítani rá.