Késhet az eredetileg 2010 végére időzített új A-osztályos Mercedes és vele együtt a B-osztály is. A csillagos márka eddig azt remélte, hogy az új modelleknél közös motorokat és padlólemezt használhat majd a BMW-vel, de a Fiat neve is felröppent. Mostanra viszont mindkét márka kiesett, így a Mercedes kénytelen egyedül nekilátni a

Nem szűnik meg a rastatti gyár
Meg ilyen is

Meg ilyen is

Meg ilyen is


padlólemez és a hajtáslánc kifejlesztésének.  

Egy új elsőkerék-hajtású platformra fog épülni a következő kis Merci, ami szakít a mostani drága szendvicsszerkezetű felépítéssel. Ezzel alacsonyabb lesz és jobban fog hasonlítani az 1-es BMW-hez és az A3-as Audihoz a mostaninál.

Német források szerint erre a padlólemezre a hagyományos ferdehátú mellett egy mini SUV, egy sportos 3 ajtós, egy 4 ajtós kupé és egy négyajtós limuzin is elképzelhető.

A kisméretű szabadidő-autó a közelgő Audi Q3-asnak állíthat konkurenciát, a kupé pedig az 1-es BMW-t veszi majd célba. A sok kompakt méretű modell a gyártó szén-dioxid-átlagát tudná jelentősen csökkenteni.

A Mercedes különös figyelmet fordít majd a költséghatékonyságra, feltehetően a gyártást is áthelyezik Kelet-Európába a németországi Rastattból, hogy csökkentsék a gyártási költséget. Románia lehet a befutó.