Továbbra sem tudni semmi biztosat a legerősebb Focus műszaki paramétereiről, de legalább már megnézhetjük milyen lesz. A Top Gear, brit lap által közölt fényképek ugyanis erősen gyárinak hatnak.

Ahogy a korábbi pletykákban is hallottuk nincs durva sárvédőszélesítés, csak az egyszerűbb elemeket vették sportosabbra, a kasztnihoz nem nyúltak, hogy a kisszériában készülő modell se legyen ráfizetéses. Elöl a hatalmas légbeömlő, hátul a mértes diffűzor vonzza a tekintetet. Ezenkívül más a hűtőmaszk, a motorháztető illetve az RS modell egyedi küszöböket és hátsó szárnyat kap.

Egyedi lökhárító és masszív sárvédők
Sárga díszítéssel

Sárga díszítéssel

Sárga díszítéssel


Belül az egyedi kormány és kagylóülések mellett alumínium és karbon díszítőelemeket találunk. Az utastérben a fekete mellé nem a szokásos RS kék, hanem narancssárga társul.

Továbbra sem tudni viszont a gombnyomásra induló motor teljesítményéről. Az szinte 100 százalék, hogy az ST 2.5 literes turbómotorját fejlesztik tovább. 225 helyett 280-300 lóerő közötti teljesítményre lehet számítani. Szemben a japán konkurenciával a ralivilágbajnokságot 2006-ban és 2007-ben is megnyerő modell leszármazottja nem kap négykerék-hajtást.

19-es felnikkel

19-es felnikkel

19-es felnikkel


Helyette félaktív önzáró differenciálművel biztosítják az első kerekek tapadását, állítólag komoly nyomaték ellenére hatásosan. A fejlesztők szerint ez nemcsak a költségeknek tesz jót, de a kisebb súly sem hátrány.

Bár már idén nyáron a londoni Brit Autoshown bemutatkozik az autó, de az értékesítés csak egy évre rá kezdődik meg. Egyelőre ugyanis az új Fiesta, Kuga és az érkező Ka fontosabb a Fordnak.