Az Audi bemutatta az úgynevezett duplakuplungos váltójának új generációját. Az S-Tronic néven futó szerkezet a korábbival szemben már nem hat-, hanem hét fokozatú. Ám nem ez az legfontosabb újdonsága, hanem az, hogy elődjétől eltérően már 320 newtonméternél nagyobb nyomatékú motorokkal is párosítható.

Korábban csak a gyengébb motorok kaphatták meg ezt a különleges, a manuális és automata váltók előnyeit egyesítő szerkezetet. Az új alkatrész 550 newtonmétert illetve 9000-es fordulatszámot visel el.

Többet bír az új váltó
Többet bír az új váltó

Többet bír az új váltó

Többet bír az új váltó


Az új S-Tronic még ebben az évben számos modellben leváltja a hagyományos automata váltót. Ahogy korábban, az új S-Tronic is kétféle automatikus (normál és sport), és egy manuális működési módot kínál fel. Kézzel a hagyományos váltókarral, illetve felárért a kormányon elhelyezett fülekkel is kapcsolhat a vezető.

Ezzel a Volkswagen-csoportnak már háromféle DSG-je van, az ismert hatfokozatú, és egy hétsebességes a kisebb motorokhoz.