1978-1981 között gyártott utoljára igazi szupersportkocsit a BMW, a pletykák szerint a középmotoros M1 hamarosan utódot kaphat. A várhatóan 2012-re elkészülő új autó nem követi a jelenlegi M-es BMW-k stílusát, nem próbál kifinomult is lenni, szimplán a vezetési élményre megy.

A hírek szerint a jelenlegi BMW M5 V10-es motorját fejlesztik tovább a modell számára, két turbófeltöltő beépítésével, s így 625 lóerőre növelve a teljesítményt. Az M1 a 80-as évek közepéig a leggyorsabb német szériautó volt, a maga 262 km/órás végsebességével. Ennél is nagyobb babérra vágyik az új autó, amely megközelítheti a 400 km/órás végsebességet.

A gyengébb változatban 450 lóerős 4,4 turbó lehet
Az F1 világbajnok a 850 lóerős versenyváltozattal

Az F1 világbajnok a 850 lóerős versenyváltozattal

Az F1 világbajnok a 850 lóerős versenyváltozattal


Ekkora tempóhoz a Bugatti Veyronnak 1001 lóerőre van szüksége, a BMW viszont sokkal könnyebb lesz. A karosszériát ultrakönnyű szénszálas anyagból gyártják majd, ahogy az utastér számos elemét is. A kerekek magnéziumból a féktárcsák kerámiából készülhetnek.

A jármű megalkotásában jelentős feladatokat vállal majd a cég Forma-1-es részlege, ami az exkluzív autó árcéduláján is meglátszik. A 300 ezer eurós (77 millió forint) ár sem elképzelhetetlen. Durván feláron viszont lesz egy egyszerűbb 450 lóerős változat, amibe az új 4,4-es motor kerülhet.