Leállította a nyolchengeres dízelmotorja gyártását a BMW. „Egy duplaturbós hathengeres dízel mellett döntöttünk inkább. Ennek a motornak nagyobb lehet a teljesítménye, mint egy V8-asnak, és hatékonysági előnyei is vannak” – magyarázta a döntést a BMW vezetője, Norbert Reithofer az Auto Motor und Sportnak. Ismerve az 535d-t, készségesen elhisszük a mondottakat.
Mindez azonban csak a jövőt érinti, árulta el a szakember. A jelenlegi kínálatban megmarad a V8-as, így továbbra is elérhető lesz az általunk is tesztelt 740d, de a követező generációba csak minimális esélye van egy ilyen motor megjelenésének.
Nemcsak a BMW, de stuttgarti konkurense is hasonló lépésre készül. A német lap úgy tudja, a Mercedes nemcsak gázolajjal működő V8-asát építi le, de a 3,0 literes V6-ost is kisebbre cserélik. Annak helyébe egy 2,2-es négyhengeres lép, szintén kettős feltöltéssel. Az új motorok első tagja a C-osztályban debütál még idén. A 250 CDI jelzése mögött egy 204 lóerős, illetve 480 Nm nyomatékú blokk lapul.
A döntések hátterében egyértelműen a szigorodó európai és amerikai károsanyag-kibocsátási normák, illetve a technológia fejlődése áll. A hathengeres motorokkal hozható a V8-asok teljesítményszintje, mialatt alacsonyabb fogyasztás és CO2-kibocsátás érhető el.