Francois Fourmont, a Dacia elnöke korábban elárulta, hogy hamarosan egy szabadidő-autó is a cég kínálatának része lesz. A próbák már elkezdődtek, és már teszteltek is egy magasított 4×4-es Sanderót a romániai gyárban.

Most azonban egy újabb tesztjárművet kaptak lencsevégre a lesifotósok, amely ezúttal egy Logan volt. Jól látszik, hogy hagyományos csatolt lengőkaros helyett független felfüggesztést alkalmaznak hátul, ami lehetővé teszi, hogy a differenciálmű magasabbra kerüljön. Emellett a széles nyomtáv miatt kiszélesítették a sárvédőket is a 4×4-es járművön. A terepen való mozgást segíti az igen nagy hasmagasság is.

A Sanderóból is lehet terepes
Hátul is hajt

Hátul is hajt

Hátul is hajt


A 2010-ben piacra kerülő jármű vélhetően nem a négyajtós, hanem a kombi karosszériára épül majd, ahogy a 2006-ban leleplezett Steppe tanulmány esetében is. Ezenkívül várhatóan a nemrég bemutatott pick-upból is születhet igazi terepjáró.

Egyelőre nem tudni, hogy a 4×4-es technika saját fejlesztés-e, de valószínűbb, hogy a szintén a Renault konszernhez tartozó Nissantól származik. A 4×4-es modell is szerepel abban a felvázolt modellpalettában, amellyel 2010-re már évi 1 millió Dacia eladása a cél.