Miután több R8-as is porrá égett a teszteken, úgy hírlett az Audi lemond arról, hogy turbómotor kerüljön az R8 erősebb változatába. Jelenleg egyetlen 4,2 literes szívó V8-assal készül a sportkocsi.

Wolfgang Hartz, a Volkswagen-csoport motorfejlesztési részlegének vezetője azonban elárulta, hogy mégis lesz ilyen autó. „Az autó elkészült, és valamikor 2009 második felében be is mutatjuk majd. Többet nem árulhatok el róla, de a hűtés már nem probléma” – mondta a szakember.

Elfüstölt
Túlmelegedett a motor

Túlmelegedett a motor

Túlmelegedett a motor


A motor az Audi RS6-ban is szereplő V10-es duplaturbós, amely ott 580 lóerőt teljesít. Erre utalva Hartz kifejtette:”Minek költöttünk volna egy teljesen új motor kifejlesztésére, amikor már van egy ilyen remek darabunk”

Korábban a Volkswagen legnagyobb hűtési problémáját a Bugatti Veyron adta – ami miatt csúszott is a bemutató -, de sikerült megoldaniuk és számos ötletet most is felhasználtak, de sokat segített a V12 TDI tanulmányautó is. Ennek nyomán 20 százalékkal nőtt a hűtőkhöz jutó levegő mennyisége.

Ha figyelembe vesszük a 600 lóerő közeli teljesítményt, az Audi R8 kevesebb mint négy másodperc alatt elérheti a 100-as tempót, és legalább 320 km/óráig gyorsulhat. Úgy tudjuk, az Audi nem fogja RS8-nak hívni a kocsit, mert akkor sokan az A8/S8 luxusautók sportváltozatára asszociálnának.