Tavaly 4944 személygépkocsit tulajdonítottak el Budapesten. Ez jóval kevesebb, mint 2003-ban, amikor 6380 ilyen ügy volt. Pásztor Attila alezredes, a Budapesti Rendőr-főkapitányság osztályvezetője az újságnak elmondta ez a csökkenés jórészt annak az eredménye, hogy ma már nem kezelik automatikusan autólopásként a gépjárművek eltűnését. Egyre gyakrabban csalással cserél gazdát az autó.
Tavaly az eltűnt gépkocsik 34 százaléka volt opcióval, 7 pedig lízinggel terhelt, vagyis azt részletre vásárolták, például hamis személyi okmányokkal, az autót pedig többnyire külföldön értékesítették.
Az úgynevezett opciós vagy lízingcsalások jellemzője, hogy a lopással akarják az elkövetők a hitelező bankok elől eltüntetni az autókat, amelyeket aztán értékesítettek. Az elmúlt évben 553 olyan ügyben folytattak eljárást, amelyben a csalást kifejezetten a gépkocsi megszerzése miatt követték el.
A tolvajok kedvelt márkája a Volkswagen, az Opel és a Suzuki. Szép számmal található még a körözött autók között Trabant, Lada és Wartburg is, ezek a márkák viszont elsősorban alkatrészként érnek valamit.
Forrás: Népszabadság